Bizim ev satıldı, demiş miydim? Kredisinin halledilebilmesi için experin gelmesi gerekiyormuş. Tam üç haftadır eşim exper gelecek diye beni korkutarak ev toplatıyor. Bir gün topladım, iki gün topladım, baktım adamın geleceği yok yine saldım çayıra moduna döndüm.

Eşim bu sefer de yemin billah salı günü experin geleceğini söyledi. Allah sizi inandırsın sabahtan akşama kadar bebeleri bilgisayar karşısında hipnotize edip ev topladım. Canım çıktı yaa. Garibim çocuklar da çekyata yapıştı. Biliyorum, ayağa kalksalar anında altı üstüne gelecek evin. Toplanan odaları kapattım. Olağanüstü hal ilan ettim, exper bekliyorum. Bekle ki gelsin. Gelmedi!

Artık canıma tak etti, akşam iyi bir cingar çıkardım. “Ya bu exper gelir ya da ben bebeleri alır anamın evine giderim, bu ne yaa günlerdir gelecek diye ev toplatıyorsun bana. Sen beni mi kekliyorsun?” dedim. Yarın gelecek söz dedi. Ben de o kadar bekledim, bekledim, bir şans daha vereyim bari dedim. E boşuna dememişlar Allah çıktığın kapıya dıkmasın diye. Şimdi yok yerden olay çıkarıp işi büyütmeyeyim, bir gün daha sabredeyim dedim.

Aha o da bugündü. Kalktığımdan beri bebeler ortalığı dağıtmasın diye kırk takla atıyorum. Yine bilgisayar başına bağlamayı gözüm yemedi. Yazık çocuklara, bağımlı olacaklar. Ben de sabah beri yok kitap okudum, yok masal anlattım, yok bilmem ne diyerek oyaladım.

Nihayet exper hazretleri teşrif etti. Kocamla birlikte. Ben de evimle gurur duyuyorum ha. Ortada bir şey bırakmadım. En fazla iki don, bir fanila filan. Biraz sabahın karmaşası işte.

Experle birlikte odalara girip çıktıkça benim adamın rengi kırmızıya döndü. En son mutfağa girince de “Ya sen bu evi hiç toplamamışsın ki” demesin mi! Hem de elin herifinin yanında! Vallahi başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Heheyyyy normalde yaşadığımız ortamı bilmesem ben bile yutardım valla, o kadar sahici söylüyor ki. Cinlerim tepeme çıktı. O an elimin altında hazır olsa turşu kurma resmimi bulur “Nah exper efendi, bak biz normal şartlarda böyle bir mutfakta yaşıyoruz, şimdi Allah aşkına de bakiiim, toplamış mıyım, toplamamış mıyım?” derdim. Şükür ki yoktu.

turşu fotosu

Exper gitti bir cingar daha çıkardım, nesi varmış evin diye. Efendim, yerlerde kayısı kuruları varmış. Eeee, ulen organik beslendiğimizi anlasın diye koydum onları yere. Vay efendim, mutfakta yerde kurt varmış. Ulen adamı hayvancılığa özendirmek için bıraktım onu. Vay vay efendim, bebelerin b.klu bezi yatak odasındaymış. Çüş artık yani, b.klu bezi ortada bırakır mıyım ben? Bir kere onlar b.klu değil sidikli. İnanmazsan kokla bak! Daha neler neler girdik birbirimize valla. Allah’tan salondaki donu görmemiş.

Gördüğünüz gibi arkadaşlar erkek milletine yaranmak mümkün değil. Ya bağlayacaksın bebeleri bilgisayar başına, onlar orada beyin hücrelerini öldürürken sen ev toplayacaksın, temizlik yapacaksın, adam gelecek seninle gurur duyacak ya da….

Ya da benim yaptığım gibi bebelere kıyamayıp olağanüstü halden olağan hale döneceksin. Görsün bakalım, o mutfağı aslında toplamış mıydım, toplamamış mıydım.

Bundan sonra yerden çöp alırsam namerdim. Sarsın evi örümcekler, yarasalar. Bu evi mağaraya döndürmezsem bana da Secce Kuzu demesinler. Şahitsiniz hanımlar! Yaşa be, ne güzel konuştum!

 

Paylaş: